Zajęcia w szkołach odbywały się raz w tygodniu na przełomie października i listopada 2022 roku. W trakcie zajęć wykonywano zestaw prostych ćwiczeń, przygotowujących do testów sprawnościowych obowiązujących podczas naboru do klas sportowych. Nauczyciele na bieżąco notowali rezultaty uzyskiwane przez dzieci w przygotowanych w tym celu „Dzienniczkach Sprawności Motorycznej”, służących obrazowaniu stanu sprawności uczniów w poszczególnych szkołach. Dodatkowo w trzech wskazanych terminach – po zajęciach 1, 5 i 8 – wprowadzali oni wyniki pomiarów prób sprawnościowych uzyskiwane przez dzieci do systemu przygotowanego przez pracowników Instytutu Kultury Fizycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Dodatkowo w badaniach wzięli udział rodzice dzieci uczestniczących w projekcie. Przed rozpoczęciem projektu wypowiedziało się 1096 opiekunów na temat tego, jak postrzegają aktywność fizyczną oraz jaką rolę odgrywa ona w rozwoju ich podopiecznych. Ponadto ocenili możliwość swojego udziału w zajęciach przygotowujących do rekrutacji do klas sportowych. Po zakończonym projekcie ponownie wypowiedziało się 767 opiekunów na temat wyżej wymienionych kwestii, dodatkowo oceniając wpływ programu „Sportowa Klasa” na rozwój umiejętności dziecka, niezbędnych w rekrutacji do klas sportowych.
1. ZWINNOŚĆ (bieg wahadłowy 4×10 m, pomiar czasu)
2. SKOCZNOŚĆ (skok w dal z miejsca, pomiar odległości)
3. SIŁA RAMION (rzut 2-kilogramową piłką lekarską, pomiar odległości)
4. SZYBKOŚĆ (próba szybkości biegowej)
5. GIBKOŚĆ (skłon tułowia w przód: stanie w pozycji na baczność)
6. MIĘŚNIE BRZUCHA (skłony w przód z leżeniem tyłem)
7. WYTRZYMAŁOŚĆ (bieg na dystansie 270 m/600 m)
- Dzieci z żalem pożegnały salę gimnastyczną, są rozczarowane, że to już koniec. Bardzo chętnie i z zaangażowaniem wykonywały zadania sprawnościowe, widać było coraz lepsze wyniki i ich poprawiającą się sprawność. Mnie również przyniosła ta praca zadowolenie i z ciekawością obserwowałam postępy dzieci, ich zapał. Żadne z nich się nie poddało.
- Program cieszył się ogólnym zainteresowaniem ze strony Rodziców oraz Dzieci w nim uczestniczących. Również pracujący w placówce Nauczyciele chętnie zaglądali przez przysłowiową "dziurkę od klucza", żeby podpatrywać starania Dzieci
- Zajęcia bardzo udane, temat trafiony. Gratuluję dobrego pomysłu.
Szczegóły raportu przygotowanego przez dr Magdalenę Zając i dr hab. Mirosławę Szark-Eckardt z Instytutu Kultury Fizycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy znajdują się >>TUTAJ<<.